martes, 21 de febrero de 2023

IDENTIDÁ: LA LLINGUA MATERNA

El Día Internacional de la Llingua Materna ye’l día nel que se celebra la diversidá llingüística como una pieza que fomenta la tolerancia y el respetu nes sociedaes. La reconocencia y respetu pola diversidá llingüística y cultural estraordinaria d'Asturies contribúi a fortalecer la unidá y la cohesión de la nuestra sociedá y esi valor foi ún de los argumentos que llevaron a la UNESCO a tomar el determín de celebrar el Día Internacional de la Llingua Materna.
El multillingüismu contribúi al desenvolvimientu de sociedaes integradores qu’afalen la coesistencia y l'arriquecimientu mutuu de múltiples cultures, visiones del mundu y sistemes de conocencia. Esta efeméride pon de manifiestu que les llingües y el multillingüismu pueden fomentar la inclusión, talamente como dicen los Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible, enfotaos en que naide quede p’atrás.
 

El 21 de febreru festexamos el Día la nuesa Llingua Materna, la Llingua Asturiana, una llingua que queremos y defendemos: 

-Porque en llingua asturiana puedo falar, compartir y aprender.

-Porque en llingua asturiana puedo estudiar ciencies sociales, naturales, facer educación física o deprender les técniques artístiques.

-Porque en llingua asturiana puedo saludar, convidar, dar les gracies, echar un gabitu y despidime.

- Porque la llingua asturiana ye de los neños y les neñes, de la xente de toles edaes, de cualquier raza, sexu, ideoloxía o relixón.

-Porque tamién falen asturianu nes retresmisiones deportives, nos periódicos, na televisión y nes guíes turístiques.

-Porque ye mui prestoso sentir falar n’asturianu a deportistes, científicos, famosos y artistes.

-Porque sentimos l'asturianu en toa mena de música: nes canciones pa neños, na ópera, nel rock, nel rap y el pop, nel folk y na canción tradicional.

- Y porque saber asturianu ye saber dalgo más qu’una llingua: ye un sentimientu y una oportunidá.

0 comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.

 
Copyright 2012 MEDRANDO NA ESCUELA. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates