sábado, 13 de enero de 2024

CONCEYU BABLE: GRACIES POR TANTU

 

Conceyu Bable va ser el protagonista de la XLV Selmana de les Lletres Asturianes al cumplise los 50 años de la primera aparición pública d’esta organización. En xunu de 1974 la revista Asturias Semanal publicaba una entrevista a tres mozos universitarios que pidíen la defensa de la llingua asturiana como un bien cultural, la so presencia nos medios de comunicación, na escuela y creación lliteraria y d’un públicu pa ella.
En payares de 1974 la mesma revista entamaba una sección baxo’l nome «Conceyu Bable», neses páxines ta l’empiezu d’un llabor de dinamización social que foi más allá de la reivindicación llingüística, sirviendo como puntu d’inflexón al empiezu de la Transición: l’autonomía y los símbolos que la identifiquen, como la bandera o l’himnu, les distintes facetes de la música asturiana (la gaita, l’asturianada, el cantar d’autor…), el deporte tradicional, el quesu o la sidra… tuvieron na xente de Conceyu Bable los grandes impulsores; pero la so principal contribución foi llograr que se diera un pasu novedosu alredor de la llingua asturiana: de ser un atributu identitariu o un elementu patrimonial a conformar un valor absolutu capaz a xenerar una nueva identidá social. La campaña «Bable nes escueles» que promovió llevó esi lema hasta los últimos rincones d’Asturies.
Al dedicar la Selmana de les Lletres de 2024 a Conceyu Bable, el propósitu ye facer historia y reivindicar un legáu que tovía se percibe cercanu, a pesar de los años trescurríos. El protagonismu d’esa Selmana va ser colectivu, como lo foi’l movimientu que dio orixe a l’asociación del mesmu nome a la que tántu-y debemos.

0 comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.

 
Copyright 2012 MEDRANDO NA ESCUELA. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates